چطوری میشه

نحوه نصب وردپرس در Microsoft Azure

نحوه نصب وردپرس در Microsoft Azure

Microsoft Azure یکی از ارائه دهندگان پیشرو رایانش ابری در رتبه های گوگل و آمازون است. قبلاً درباره چیستی محاسبات ابری و نحوه تنظیم وردپرس در قطره DigitalOcean توضیح داده بودیم. امروز قصد داریم به نحوه استقرار وردپرس در فضای ابری با استفاده از خدمات رایانش ابری Microsoft Azure نگاهی بیندازیم.

مقدمه

محاسبات ابری بسیار بزرگتر از آن چیزی است که در پست مقدماتی خود حدس زده ایم. هنگامی که برای Microsoft Azure ثبت نام کردید، نگاهی به امکانات بی شمار رایانش ابری خواهید داشت. در اینجا نگاهی به داشبورد Microsoft Azure داریم:

azure-dashboard-peek

توالی رویدادها در اینجا آمده است:

  1. برای یک حساب رایگان Microsoft Azure ثبت نام کنید
  2. استقرار یک برنامه وب جدید وردپرس
  3. نصب وردپرس را پیکربندی کنید

فاز شماره 1 – ثبت حساب Microsoft Azure

Microsoft Azure یک حساب آزمایشی 30 روزه با منابع محاسبات ابری به ارزش 200 دلار ارائه می دهد. این یک حساب رایگان است و برای کار کردن به کارت اعتباری یا نقدی معتبر نیاز دارد. کارت فقط برای اهداف تأیید استفاده می شود. کارت‌های اعتباری پیش‌پرداخت و کارت‌های اعتباری مجازی پشتیبانی نمی‌شوند.

azure-install-wordpress-account-created

توجه: من شخصاً با استفاده از کارت اعتباری برای سرویس Microsoft Azure ثبت نام کرده ام. یک دلار شارژ شد و مبلغ ظرف دو روز کاری بعد بازپرداخت شد.

یکی از ویژگی‌های اساسی رایانش ابری، مدل پرداخت در صورت تمایل است. این بدان معنی است که شما فقط باید برای آنچه استفاده می کنید هزینه کنید. برخی از ما دوست داریم در مورد هزینه های کارت خود بسیار مراقب باشیم. به هر حال، کارت‌های اعتباری می‌کنند ریسک خاصی را به همراه دارند. همانطور که گفته شد، این احتمال وجود دارد که اگر بار ترافیکی زیادی در سایت وردپرس ما وجود داشته باشد، Azure منابع اختصاص داده شده به برنامه ما (وردپرس) را به صورت خودکار مقیاس کند تا بار اضافی را متعادل کند. این منجر به افزایش صورت‌حساب ماهانه و در نتیجه قبض‌های متغیر می‌شود.

محدودیت خرج لاجوردی و آرامش ذهن

Microsoft Azure راه حل هوشمندانه ای برای آن دارد – آنها آن را محدودیت هزینه نامیدند. همانطور که از نام آن پیداست، با فعال بودن محدودیت هزینه، Azure به شما اجازه نمی دهد بیش از مقدار ثابت خرج کنید. می‌توانید این محدودیت را روی هر مقداری که می‌خواهید تنظیم کنید – از صفر دلار

شروع کنید.

به عنوان مثال، فرض کنید محدودیتی برای خرج کردن 20 دلار در ماه تعیین کرده اید. هنگامی که منابع رایانش ابری را به ارزش 20 دلار مصرف کردید، منابع شما برای باقیمانده ماه، یا تا زمانی که محدودیت هزینه را ارتقا دهید، به حالت تعلیق در می‌آیند.

خبر خوب: هنگامی که برای یک حساب رایگان ثبت نام می کنید، محدودیت خرج صفر دلاری به طور خودکار ایجاد می شود. این به شما آرامش کامل می‌دهد – کارت اعتباری شما شارژ نمی‌شود مگر اینکه به‌طور مشخص محدودیت را افزایش دهید.

فاز #2 – برنامه وب وردپرس را نصب کنید

هنگامی که یک حساب Microsoft Azure ثبت کردید، به داشبورد مدیریت Azure بروید. چیزی شبیه به این است:

azure-install-wordpress-azure-management-portal

خیلی باحاله نه؟ حتی خنک تر می شود. به لطف محبوبیت وردپرس، ارائه دهندگان ابری فکر کردند که بهتر است قالب های آماده برای وردپرس ارائه دهند. این مرحله مشتریان را از تحمل مشکل نصب وردپرس در محیط رایانش ابری رها می کند. همین مورد را در نصب کننده وردپرس 1-Click DigitalOcean مشاهده کردیم.

بیایید تعداد مراحل نصب وردپرس را بشماریم. آماده؟ بیایید برویم.

مرحله ۱
به داشبورد مدیریت Azure خود وارد شوید.

مرحله شماره ۲
به نوار منو در پایین صفحه بروید و جدید را فشار دهید.

مرحله شماره ۳
محاسبه > برنامه وب > از گالری را انتخاب کنید. یک پنجره جدید باز می شود.

azure-install-wordpress-azure-step-1

مرحله ۴
گالری همه برنامه‌های موجود را برای نصب با ۱ کلیک نمایش می‌دهد. آنها برای کار یکپارچه با محیط محاسبات ابری Azure آزمایش شده اند. از منوی سمت چپ، CMS را انتخاب کنید. در سمت راست، به پایین بروید تا وردپرس را پیدا کنید. WordPress را انتخاب کنید و روی پیکان بعدی

کلیک کنید.

azure-install-wordpress-azure-step-2-1-select-wp

مرحله ۵
در تنظیمات سایت، به سادگی نام سایت خود را وارد کنید. بقیه تنظیمات را به همراه تنظیمات استقرار همانطور که هست رها کنید. با این حال، می‌توانید یک منطقه متفاوت را بر اساس مخاطبان هدف خود انتخاب کنید. با کلیک بر روی پیکان بعدی

به مرحله بعدی بروید

azure-install-wordpress-azure-step-2-2-config-region

مرحله ۶
اکنون همانطور که می‌دانیم، وردپرس به یک پایگاه داده برای ذخیره محتوای سایت نیاز دارد. در این مرحله ما به پایگاه داده استفاده شده توسط سایت وردپرس خود نامی می‌دهیم روی دکمه تیک کلیک کنید و Azure شروع به ایجاد برنامه وب برای شما می‌کند.

azure-install-wordpress-azure-step-2-3-add-db

مرحله ۷
هنگامی که ایجاد شد، یک ورودی جدید در زیر برنامه‌های وب با نامی که در مرحله ۴ انتخاب کرده‌اید، پیدا خواهید کرد. وردپرس درست شده و در حال اجراست. روی URL کلیک کنید تا سایت وردپرسی خود را راه اندازی کنید. Azure یک زیردامنه رایگان برای همه برنامه های میزبانی شده شما در اختیار شما قرار می دهد.

azure-install-wordpress-azure-step-2-3-success-app-created

مرحله ۸
از این پس، نصب ۵ دقیقه‌ای معروف است. زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی ادامه کلیک کنید.

azure-install-wordpress-azure-step-3-1

مرحله ۹
اطلاعات لازم را پر کنید و نه به استفاده از Admin به‌عنوان نام کاربری را به خاطر بسپارید قوی>. من تنظیمات حریم خصوصی را غیرفعال کرده ام زیرا این یک سایت آزمایشی است. برای ادامه روی Install WordPress کلیک کنید.

azure-install-wordpress-azure-step-3-2

مرحله ۱۰
بله، وردپرس نصب شده است. اکنون می توانید وارد داشبورد وردپرس شوید.

azure-install-wordpress-azure-step-3-3

مرحله ۱۱
جزئیات ورود به سیستم را که در مرحله 9 تنظیم کرده‌اید وارد کنید و روی ورود به سیستم

کلیک کنید.

azure-install-wordpress-azure-step-3-4

Boom – داشبورد وردپرس شما آماده است. اکنون می‌توانید زمینه وردپرس چند منظوره مورد علاقه خود را نصب کنید، چند افزونه اضافه کنید و محتوای خود را اضافه کنید.

azure-install-wordpress-azure-step-3-5-success

و این قسمت جلویی شماست. عالی کار می کند!

azure-install-wordpress-azure-step-3-6-frontend-2

تنظیمات پیشرفته در Microsoft Azure

من با شما صادق خواهم بود – ویژگی های زیادی در داشبورد مدیریت Azure وجود دارد که من به سختی 30٪ آنها را می شناسم. از معدود مواردی که من درک می کنم، آنها را بسیار جالب دیدم و آنها را با شما به اشتراک می گذارم.

برای دسترسی به این تنظیمات، باید روی ورودی برنامه وب وردپرس خود کلیک کنید. با این کار داشبورد راه اندازی می شود. در برگه پیکربندی، مجموعه‌ای از نرم‌افزارها را پیدا خواهید کرد – .NET، PHP، Java، Python و غیره – که همه آنها را می‌توانید با یک سوئیچ فعال/غیرفعال کنید! حالا این راحت است! نیازی به نگرانی در مورد نصب جاوا نیست (کسانی که قبلاً این کار را انجام داده اند می دانند). سوئیچ را روشن کنید و جاوا برای کار آماده است.

azure-wordpress-advanced-3-config-1

متأسفانه، نگاشت نام دامنه در مسیر رایگان مجاز نیست. پیشنهاد می‌کنم برای فعال کردن نام‌های دامنه سفارشی، عضویت Pay As You Go را ارتقا دهید.

azure-wordpress-advanced-3-config-2

می‌توانید منابع مصرف‌شده توسط وردپرس را نسبت به واحد زمان ثابت، دید پرنده‌ای داشته باشید. پیش‌فرض یک ساعت است و می‌توانید آن را بنا به نیاز خود تغییر دهید.

azure-wordpress-advanced-1-resource-monitoring

نمای کلی استفاده، میزان منابع مصرف شده توسط وردپرس را نشان می دهد. هر یک از این منابع یک زمان تنظیم مجدد دارند. به عنوان مثال، زمان CPU به 1 ساعت در هر 24 ساعت محدود شده است. داده های خروجی (یا ترافیک خروجی) به 165 مگابایت در روز و رم به 1 گیگابایت در ساعت محدود شده است.

azure-wordpress-advanced-2-resource-usage-overview

نتیجه گیری

نصب وردپرس در پلتفرم رایانش ابری Microsoft Azure به ما نگاهی اجمالی به چیزهای شگفت انگیز رایانش ابری برای ما می دهد. نه فقط وردپرس، بلکه می توانید چندین نمونه از همه برنامه های وب موجود در گالری را آزمایش کنید. اگر آنچه را که می بینید دوست دارید، Microsoft Azure را امتحان کنید – و نظر خود را به ما بگویید!

بیشتر درباره Microsoft Azure

حتما بخوانید : چیت شیت نهایی وردپرس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا